شهید مهدی نعیمی

شهید مهدی نعیمی

زندگینامه

آخرین روزهای پاییز سال ۱۳۴۳ بود که خداوند متعال دُردانه را به خانواده مذهبی و زحمتکش حسین نعیمی در شهری که مزِّین است به قدوم و بارگاه ملکوتی حضرت حسین­بن­موسی الکاظم «ع» هدیه کرد که نام زیبای آخرین ذخیره الهی را برایش انتخاب کردند.

جو مذهبی خانواده‌اش سبب شد، تا مهدی از همان آغاز حیات با تربیت دینی و اخلاقی رشد کند، تحصیلات دبستان را با شور و نشاط زائد‌الوصف کودکی در دبستان شیبانی طبس شروع و دوره راهنمایی را در مدرسه مشکان و دوران متوسطه را در رشته علوم تجربی با موفقیت به پایان رساند.

مهدی درتمام دوران تحصیل جزو دانش آموزان ممتاز و موفق بود که همراه با درس به تزکیه و تهذیب نفس خویش نیز مشغول بود، اخلاقی نیک‌ و خلقی مهربان داشت که همین رفتار دوستانه‌ی او در محیط زندگی و درس، جاذب همسنگران جبهه‌ی علم و دانش او شده بود و همه از او به نیکی یاد می­کردند.

وقتی حرکتهای مردمی آغاز شد و سیل خروشان امت حزب‌الله، به ویرانی کاخ‌های ستم همت گماشت، او در همه‌ی راهپیمائی‌ها و تظاهرات شرکت کرد و در پیشبرد اهداف والای اسلام کوشید. او نمونه‌ی یک جوان شیعه و عمل کننده به احکام اسلامی بود.

همگام با تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، با ثبت‌نام در صف این اسطوره‌های جاودانه تاریخ ایستاد، و همین امر مقدمه­ای شد تا پس از چندی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآید و در قسمت پرسنلی «تحقیقات وپذیرش نیرو » خدمات شایانی را نمود.

شروع جنگ برای او شروع سفر به دنیای ماورای جسمها بود، سلاح بر دوش نهاد و همگام با مبارزان خط مقدم به جهاد پرداخت و مدتها در مقابل لشکر دشمن به دفاع جانانه مشغول بود. تا اینکه سرانجام ۲۷/۱۲/۱۳۶۴ پس از سالها تلاش، ایمان و ایثار، آنچه را که داشت در طبق اخلاص نهاد، چشم دل از فریب جهان بست و رو به سوی ابدیت نمود. و در منطقه «فاو» به معبود حقیقی خود پیوست و شربت شهادت را نوش جان کرد.

پیکر مطهرش در تاریخ ۱۲/۱/۱۳۶۵ بر روی دستان مردم قدرشناس طبس تشییع و در جوار آستان حضرت حسین‌بن­موسی‌الکاظم «ع» به خاک سپرده شد.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید

«امروز روزی است که به سادگی می‌توان حق را از باطل شناخت روزی است که تمام ابرقدرتها چهره‌ی کریه خود را به نمایش گذاشته­اند من برحسب وظیفه به جبهه‌ها شتافتم تا در مسیر الی الله برای اسلام عزیز قدم اندکی برداشته باشم.»

 

وصیت‌نامه شهید

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

إِنَّ اللَّهَ اشْترََى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالهَُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ  یُقَتِلُونَ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ  وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فىِ التَّوْرَئهِ وَ الْانجِیلِ وَ الْقُرْءَانِ  وَ مَنْ أَوْفىَ‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ  فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِى بَایَعْتُم بِهِ  وَ ذَالِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ(۱۱۱)

[قرآن کریم سوره شریفه توبه]

خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریدارى کرده، که (در برابرش) بهشت براى آنان باشد (به این گونه که:) در راه خدا پیکار مى‏کنند، مى‏کشند و کشته مى‏شوند این وعده حقّى است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى که با خدا کرده‏اید و این است آن پیروزى بزرگ!

 بنام الله خالق جهان و به حق محمد(صلی­الله­­علیه­وآله­و­سلم) خاتم پیمبران و علی (سلام­الله­علیه) ولی خدا و مهدی (عجّل­الله­تعالی­فرجه­الشریف) مصلح جهانی و نایب او رهبر مستضعفین و در هم کوبنده مستکبران، امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و به شهیدانی که در راه خدا قدم گذاردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دراین مرحله از زمان انسان متعهد باید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند یا درجه والای شهادت یا ذلّت و خواری. یکی از این دو راه را، من به عنوان یک مسلمان مقلد امام راه اوّل را انتخاب کرده و با عشق به شهادت در این راه عاشقانه گام بر می­دارم و سپاس خدای را که هیچکس مأیوس از رحمت او نیست و او را سپاسگذارم که مرا مورد لطف و مرحمت خود قرار داد . امروز تاریخ صدر اسلام تکرار شد و دوباره مکتب توحید در برابر ابرقدرتها خود­نمایی می­کند.

امروز روزی است که بسادگی می توان حق را از باطل شناخت و روزی است که تمام ابرقدرتها چه شرقی و چه غربی چهره کریه خود را به نمایش می­گذارند و من بر حسب وظیفه­ای که بر دوش خود دیدم برای بار دوم به طرف جبهه­های حق علیه باطل شتافتم تا از اسلام و میهن اسلامی به رهبری نائب برحق امام زمان(عجّل­الله­تعالی­فرجه­الشریف) امام خمینی از دل و جان دفاع کنم تا توانسته باشم در مسیر الی­الله برای اسلام عزیز قدم اندکی برداشته باشم و از تمامی ملت انقلابی و مسلمان می­خواهم که اطاعت کامل از امام، این بزرگ­مرد که فقط برای خدا به نفع مستضعفین و علیه مستکبرین رسالت خود را انجام می­دهد یاری دهنده باشید تا با رهبری پیامبر­گونه امام وهمّت والای شما امّت مسلمان و انقلابی این انقلاب را به تمام جهان صادر نمایید. إِنْ­شاءَ­الله

شما پدر و مادر بزرگوارم اگر شرک نمی­بود بعد از خدا شما را می­پرستیدم چون این چنین فرزندی را تربیت کرده و او را در راه خدا قربانی نموده­اید. پدرم از شما می­خواهم که به آنچه می­پرستید مرا ببخشید چون من جز ایجاد ناراحتی و رنج و زحمت برای شما خدمتی نکرده­ام و شما مادر مهربانم آرزوی من برآورده شده و از شما خواهش می­کنم که به خاطر خدا مرا ببخشید چون اگر شما­ها مرا مورد عفو قرار ندهید خدا هم مرا نخواهد بخشید .

از شما ای پدرم می­خواهم که وقتی خبر شهادت مرا شنیدید دو رکعت نماز شکر به درگاه خداوند سبحان به جای آورید و مرا حلال کنید ، خداوند صبر یعقوبی به شما عنایت فرماید. از شما مادر عزیز می­خواهم که برای من دلتنگی نکنید و هم چون زینب(سلام­الله­علیها) ایستادگی کرده و خدا را شکر کنید و نیز از تنها خواهر مهربانم می­خواهم همچون زینب(سلام­الله­علیها) پا بر جا و استوار بوده و به جای گریه و زاری روحیه به مردم بدهی، و شما برادرانم با شهید شدن من وظیفه شما سنگین­تر شده از شما می­خواهم که همچون کوه استوار باشید و صبر را پیشه کنید و اگر تا حالا مرا دوست می­داشته­اید از این به بعد راهم را دوست داشته باشید، ادامه دهید و در راه خدا قدم بر دارید. شما عزیزان با صبرتان که خدا إِنْ­شاءَ­الله به همه شما عنایت خواهد فرمود به مردم روحیه داده تا با روحیه عالی شما، دشمن زبون گریه کند.

هر کدامتان می خواهید گریه کنید صحرای کربلا را بیاد آورید مگر من از سالار شهیدان و یارانش بالاترم یا خونم از آنها رنگین­تر است. برای آنهایی گریه کنید که ارزشی برای اسلام داشتند نه من که غلام امام حسین(سلام­الله­علیه) هم حساب نمی­شوم و بنده گناهکار و خطاکار خدایم، برایم از خدا طلب آمرزش نمایید تا خدا گناهان بی­شمارم را مورد عفو قرار دهد .

  از همگان التماس دعا دارم. والسلام  

مهدی نعیمی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار             ازعمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزای

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up