شهید احمد حاجی زاده

شهید احمد حاجی زاده

زندگینامه

شهیدان، آنان که از خاک تا خدا را در لحظه­ای در نوردیدند و به وسعت بال فرشته­هـا رسیدند، آنان که بوی بهشت را و نبض صدای فاطمه(سلام­الله­علیها) را در عطر چفیه­ی سفیدشان می­شـود شنید، سرشار از شوق فاصله خاک تـا افـلاک را پیمودنـد و بـا خـون خـود بهـشت و روزی جاودان را خریدند و به ما درس آزادی و آزادگی و شجاعت دادند. باشد که ما بتوانیم پاسدار ارزشهای به دست آمده باشیم. انشاءاالله

بیست و دومین روز از تیر ماه سال ۱۳۳۸ بود که خبر تولد احمد فضای روستای دهنو را پرکرد ومحیط خانه‌ای محقر، اما با صفا وصداقت را پر از شور و نشاط کرد، پدر و مادر احمد در پوست خود نمی‌گنجیدند، انگار که خداوند تمام نعمت‌هایش را بر آنان ارزانی داشته. پس از گذراندن دوران طفولیت، پدرش او را در دبستان روستا ثبت نام کرد و احمد با خوشحالی به همراه سایر هم‌کلاسی‌هایش به دبستان رفت و تا کلاس پنجم به تحصیل پرداخت.

مشکلات مالی و اقتصادی خانواده، احمد را به ترک تحصیل وا داشت و برای کمک به معیشت خانواده در کنار پدر بزرگوارش به کار و تلاش مشغول گردید و بعد از مدّتی برای یافتن کار وگذراندن زندگی به تهران رفت ولی بر اثر حادثه‌ای ناگواری دچار سوختگی ومدّت شش ماه در آنجا بستری شد.

بعد از مدّتی به طبس بازگشت. با شکل گیری بسیج و تشکیل سپاه پاسداران در طبس، احمد مشتاقانه به عضویت سپاه درآمد و با خدمت در این نهاد مقدس از نزدیک با فعالیت های انقلابی، آشنا گردید.

شور و شوق انقلاب و جریانات سیاسی، هر لحظه او را بیشتر به طرف جبهه جنگ می‌کشید تا اینکه به مناطق عملیاتی اعزام گردید. او دفاع از میهن اسلامی و کمک به رزمندگان را وظیفه خود می‌دانست. و به این امر افتخار می‌کرد آرزوی شهادت را هر لحظه در دل داشت. تا اینکه در منطقه عملیاتی بدر در ۲۵/۱۲/۶۳ به آرزوی دیرین خود نائل گردید.

بعد از مدت ده‌سال مفقود الاثر بودن، در سال ۱۳۷۳ پیکر پاک او شناسایی شد و در۲۰/۱۲/۷۳ تشییع و در جوار امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم «ع» به خاک سپرده شد.                                                              ‹روحش شاد ویادش گرامی باد›

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید

«از برادران و خواهرانم می‌خواهم نماز جماعت خود را بر پا دارند در مسجدها، نماز جماعت و جمعه شرکت کنند، چون ابرقدرتها از همین نمازهای جمعه وجماعت است که به لرزه درمی‌آیند. از همگان می‌خواهم که مرا حلال کنند و شفیع من باشند.»

وصیت‌نامه شهید

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

 

وَ لَا تحَْسَبنَ‏َّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹)  فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشرُِونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بهِِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ(۱۷۰) [قرآن کریم سوره شریفه آل عمران]

 (اى پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‏اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند. آنها بخاطر نعمتهاى فراوانى که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند و بخاطر کسانى که هنوز به آنها ملحق نشده‏اند [مجاهدان و شهیدان آینده‏]، خوشوقتند (زیرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مى‏بینند و مى‏دانند) که نه ترسى بر آنهاست، و نه غمى خواهند داشت.

با عرض سلام به آقا امام زمان(عجّل­الله­تعالی­فرجه­الشریف) و نایب بر حقش امام خمینی روحی فداه. سلام بر عاشقان پیروان امام ­علی(سلام­الله­علیه) و کربلایی ایران و سلام بر علی­اکبر­ها و سلام بر علی­اصغرهای عاشوراهای ایران و سلام بر عاشقان حسین(سلام­الله­علیه) که در هر زمان با دادن خونشان اسلام را زنده نگه داشته­اند. سلام بر شهدایی که از جان و مال، خانه و کاشانه، زن و فرزند، مادر و پدر و خویشان برای رضای خداوند تبارک و تعالی گذشتند. سلام بر شهیدانی که از جنازه­هایشان چیزی جز مقداری خاک و پودر باقی نماند.

با عرض سلام به امام امت و امت شهیدپرور و همیشه در صحنه. زمان، زمان آزمایش است کسانی که خودشان را حزب الله و یار امام امت می­دانند و انقلابی دو آتشه خودشان را می­دانند حالا وقت عمل و وقت کارزار است. آرزوی من این است که هر چه زودتر رزمندگان اسلام به پیروزی نهایی و سرنگونی تمام ابرقدرت های شرق و غرب نائل شوند تا پرچم اسلام بر تمام نقاط جهان نصب شود.

 همسرم تو برای من عیالی مهربان و با وفا بودی، در روزهای دلتنگی غمخوار و در روزهای شادی شریک من بودی، همسرم شما را خداوند اِنْ­شاءَ­الله توفیقت بدهد مانند فاطمه زهرا و زینب(سلام­الله­علیهما) باشی، صبور و مقاوم باشی و چون کوه استقامت کن. همسرم مبادا  گریه شما از روی عقده باشد و اگر خواستید گریه کنید برای رضای خدا و برای فاطمه زهرا و زینب(سلام­الله­علیهما)، برای امام­حسین(سلام­الله­علیه) و فرزندان امام­حسین(سلام­الله­علیهم) گریه کنید و اشکی بریزید که اینهایی که در برابر جمهوری اسلامی بی­اعتنا می­گذرند و بی­تفاوت می­گذرند از خود بفهمند، تا شاید درد جنگ را بفهمند، تا بدانند اسلام و قرآن به چنین فرزندانی احتیاج دارد و هر پیروزی و هر انقلابی بدون خون ریختن پیروزی نصیب ما نمی­شود و چه بهتر است که در راه خداوند تبارک و تعالی کشته شویم و کشته شدن در راه خدا و اسلام افتخار ماست.

 دخترم زینب إِنْ­شاءَ­الله بزرگ که شدی افتخار کن که پدرت در راه اسلام شهید شده و اگر پرسیدند که پدرت کجا رفته بگو رفته است قبر شش گوشه امام حسین(سلام­الله­علیه) را زیارت کند. رفته است تا بلکه بتواند جان ناقابل­اش را در راه خدا و اسلام بدهد. دخترم زینب إِنْ­شاءَ­الله که بتوانید در آینده به اسلام و کشورمان خدمت کنید چون این کشور کشور الهی است. همسر مهربانم هر وقت که زینب سنش برای مدرسه تکمیل شد او را به مدرسه بفرست چون در جمهوری اسلامی لازم است که سواد بیاموزند و احکام خداوند متعال و امامان معصوم(سلام­الله­علیهم) را عمل و اجرا کند و فرزندم را مثل فاطمه زهرا و زینب(سلام­الله­علیهما) تربیت کنید. اما پدر عزیزم و مادر مهربانم شماها خیلی برای بنده زحمت کشیدید خداوند إِنْ­شاءَ­الله توفیقتان بدهد که در راه اسلام گام بردارید و از شماها می‌خواهم که مرا شفاعت کنید و از تمام قومان و خویشان می‌خواهم که مرا حلال کنند و اگر  بدی دیدند مرا ببخشند چون من نتوانستم برای آنها خوبی کنم.

 بنده تا حالا که ۲۵ سال از عمرم می‌گذرد نتوانستم به انقلاب خدمتی کنم بلکه با شهادتم اگر خداوند قبول کند خدمتی ناچیز کرده باشم. پیام بنده این است به تمام امّت شهید پرور و همیشه در صحنه و مخصوصاً همگی قومان و خویشان، مسجدها را پر کنید. نماز جماعت بر پا کنید حتماً به نماز جماعت اگر برگزار شد شرکت کنید چون ابرقدرتها از همین نماز جماعت­ها و همین نماز جمعه­هاست که می­ترسند و دشمن را به لرزه و به زانو در می‌آورد.

 هدف بنده از آمدن به جبهه برای رضای خدا بوده و بس. همسرم بنده مدت چند روز روزه قضا دارم از شما می‌خواهم آن را ادا کنید و مدت ۴۳ روز است و خیلی باید ببخشید که مزاحم اوقات شریفتان شدم و شماها را خسته کردم.

والسلام خداحافظ

احمد حاجی­زاده

 ۱۶/۱۲/۱۳۶۳

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up