شهید جعفر سلامیان

جعفر سلامیان

زندگینامه

کجا رفت آن روزهای آفتابی جنگ؟ کجایند میهمان­هـای دشـت­هـای خـونین ایـران؟ کجایند آن شیفتگان وصال؟ کجایند آن بی­قراران عطشناک که در هیاهوی جنگ در غوغای آتش و خون قنوت عشق خواندند و به معـراج پـر کـشیدند. سـالهـای سـخت و سرشـار از اخلاص و ایمان دفاع مقدس گذشت و اینک ما مانده­ایم و ترنم خاطره آن روزهایی که لبریز از حماسه­های باور نکردنی بود. باشد که با ثبت حماسه خاطره­سازان نینواهای ایـران گـامی هرچند اندک برای حفظ ارزشهای والای دفاع مقـدس بـرداریم و فرهنـگ شـهادت و روح عاشورا در متن جامعه القاء کنیم تا شاید روح شهدای از ما راضی باشد.

در دی ماه سال ۱۳۴۱ در خانه ابراهیم فرزندی پا به عرصه وجود نهاد که فضای خانه باصفایشان را باصفاتر کرد و سالها بعد فدایی اسلام و قرآن شد.

جعفر در یک خانواده مذهبی و متدین در طبس رشد کرد، دوران کودکی خود را در دامان پرمهر مادری دلسوز و فداکار سپری نمود و در سن شش سالگی برای کسب علم و دانش پا به مدرسه نهاد و تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در شهر طبس ادامه داد.

در سال ۵۷ با وقوع زلزله دلخراش طبس پدر و مادر خود را از دست داد و در غم آنان به سوگ نشست، او با روحیه‌ای نسبتاً ضعیف در غم از دست دادن والدین خود توانست هم به تحصیل ادامه دهد هم در کارگاه نجاری که از پدر به یادگار مانده بود کار کند تا بتواند مخارج روزمره خویش را تهیه نماید.

او در پیروزی انقلاب اسلامی ایران همدوش امت حزب‌الله با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کرد و با تشکیل جهادسازندگی به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی «ره» در کارگاه جهاد مشغول نجاری گردید.

با تشکیل بسیج، جعفر نیز دوشادوش جوانان غیور شهر با حضور در پایگاههای بسیج و ثبت نام در مدرسه عشق نامش را در لیست لشکریان مخلص خدا ثبت نمود. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی و بعد از دوره‌های آموزش نظامی از طریق بسیج به مناطق جنگی اعزام تا بلکه بتواند دَین خود را به انقلاب و میهن اسلامی ادا نموده و فرمان رهبر کبیر انقلاب را جامه­ی عمل پوشیده باشد تا این که سرانجام در تاریخ ۱۰/۱۰/۶۰ در منطقه شیارکوه با دشمنان اسلام و قرآن درگیر شده و در این عملیات بعد از فداکاری‌های زیاد مفقودالاثر گردید.

لذا پس از سالها انتظار و از آنجا که اطلاعات دقیقی مبنی برشهادت ایشان وجود داشت، روح بلندش پس از طی یک مراسم با شکوهی تشییع و در جوار آستان حضرت حسین‌بن­موسی‌الکاظم «ع» به خاک سپرده شد.

 

به امید پیروزی اسلام بر کفر و پیدایش همه مفقودین عزیز

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up