شهید غلامرضا خالوئی

شهید غلامرضا خالوئی

زندگینامه

شهیدان آنان که از گذرگاه دنیا پریدند و رفتند در آسمان سکنی گزیدند، آنان رفتنـد ولی هنوز از مسیرشان بوی عطر و گلاب را می توان حس کرد و با روشنای راهشان می­تـوان راه خدا را طی کرد. شهید غلامرضا خالویی از دیگر سبکبالان شهید است که پس از ماهها انتظار، آخرین روزهای بهمن ماه سال ۱۳۴۹ در خانه­ی رجبعلی خالویی شکفت و پس از گذشت سالها با شهادتش فضای شهر را معطر ساخت.

ارادت به ولی نعمت­مان حضرت آقا علی­بن­موسی­الرضا «ع» سبب شد تا منصب نوکری و غلامی ولی نعمت­مان آقا امام رضا «ع» را به او ارزانی نمایند و او را غلامرضا صدا کنند.

غلامرضا در خانواده‌ای مذهبی و متعهد و با تربیت صحیح اسلامی رشد کرد و دوران کودکی را در کنار کانون گرم خانواده سپری نمود. درسن ۷‌ سالگی برای کسب علم و دانش پا به مدرسه گذاشت و در مدرسه شاگردی با اخلاق و درسخوان بود، وی به مدرسه و درس عشق می‌ورزید، هنوز چند سالی از تحصیل او نگذاشته بود که حادثه دلخراش و خانمان‌سوز زلزله ۱۳۵۷ طبس رخ داد و کانون با صفای خانواده، پدرش را از دست داد و در غم او تسلیم مشیت الهی شد. او با توکل بر خدا با تمام توان و پشتکار تحصیلاتش را تا سال اول دبیرستان ادامه داد.

دوران انقلاب غلامرضا سن کمی داشت و تازه راهی مدرسه شده بود لکن دوران نوجوانی او که با شور وشوق پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی همراه بود باعث شد که وی جوانی پرتلاش و فعال در همه صحنه­ها باشد.

با تشکیل بسیج بلافاصله به همراه دوستان خود در این مدرسه عشق ثبت نام و نامش را در دفتر ارتش بیست میلیونی ثبت کرد و برای خدمت از هیچ کوششی دریغ نمی­ورزید.

در سال ۱۳۶۵ از همان فضای مدرسه و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به همراه کاروان سپاهیان محمد(صلی­الله­­علیه­وآله­و­سلم) از شهرستان طبس عازم جبهه­های نبرد حق علیه باطل شد، او عاشق جبهه و شهادت در راه خدا بود.

لذا دیری نگذشت که با شرکت در عملیات کربلای ۵ که یکی از گسترده ترین عملیات­های تهاجمی ایران و با رمز یا زهرا «س» در محور شلمچه، کانال ماهی در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵و با فرماندهی سپاه آغاز شد شرکت و در منطقه عملیاتی شلمچه در مورخه ۵/۱۱/۱۳۶۵ مفقود شد.

پس از ۱۹ سال انتظار توسط گروه پرتلاش و مخلص تفحص از شهادت وی اطلاعات کاملی بدست آمد و روح بلندش بر روی دستان امت حزب‌الله تشییع و در جوار آستان حسین‌بن موسی‌الکاظم «ع» به خاک سپرده شد.

یاد یاران سفر کرده بخیر

 

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up