شهید محمد اکبرزاده

شهید محمد اکبرزاده

زندگینامه

ذره ذره خاک جبهه سرمست از طراوت خون طرفه مردانی است که با ترس و خواب و غفلت بیگانه بودند. نسیم بیداری در وجودشـان وزیـدن گرفتـه بـود و شـهابگونـه ظلمـت تاریکی را زدودند و سرانجام در هرولـه عـشق جـان را بـه جانـان تقـدیم کردنـد در خـاک غلطیدند و از خاکشان هزاران لاله رویید. شهید محمد اکبرزاده یکی از این مردان خوب است که در اولین روز از اردیبهشت سال ۱۳۴۴ با تولدش، فضای روستای همت‌آباد از توابع طبس را معطرکرد.

ارادت قلبی خانواده به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام«ص»باعث شد تا برای او نام محمد برگزینند. براستی که نام محمّد برایش زیبنده بود چرا که هم امین بود وهم صادق و با اخلاص.

چهره­ی صادق و پر از آرامش او حکایت از تربیت صحیح اسلامی و ویژگی های فردی او می باشد که در میان دوستان و همکاران بعنوان فردی راستگو و پرکار شناخته می شد.

محمّد در خانواده­ای مذهبی و مقید رشد کرد، وی خانواده‌ای مذهبی و مقید داشت به‌طوری که بنای زندگی‌شان همواره بر اعتقادات متکی بود.

محمد در شش سالگی همراه با سایر هم کلاسی‌هایش به مدرسه رفت، او علاقه زیادی به علم و تحصیل و مدرسه داشت و می‌خواست تا با فراگیری سواد، بنای زندگیش را بر علم و دانش استوار گرداند لکن مشکلات زندگی به شهید اجازه ادامه تحصیل را نداد و او فقط توانست تا سال سوم راهنمایی تحصیل کند. با آغاز انقلاب اسلامی و شروع جریانات سیاسی انقلاب، محمد روحی ناآرام و بی‌شکیب داشت و نمی‌توانست سکوت و گوشه‌گیری را تحمل کند.

بنابراین در کلیه راهپیمایی‌ها و مراسم مذهبی و سیاسی شرکت می‌کرد و فعالانه حضور خود را اعلام می‌داشت. او به دفاع از اسلام، انقلاب و کشور علاقه زیادی داشت و همین علاقه او را به فراگیری علوم و فنون نظامی کشاند. بعد از مدتی محمد به بیرجند رفت و در پادگان آموزشی، آموزش‌های رزمی را فرا گرفت و بعد از ده ماه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گردید.

در مناطق عملیاتی مدتی به عنوان فرمانده دسته انجام وظیفه می‌کرد. او پاسداری حقیقی و پاک‌باز و صدیق بود که در جبهه و پشت جبهه لحظه‌ای از خدا و خدمت به مردم غفلت نمی‌کرد.

محمد شجاع و نترس بود و همواره در امور جنگی پیش‌قدم و جلودار ظاهر می‌گردید. در جبهه‌ها رشادت و دلیری­های فراوانی از خود نشان داد و همین ایثار و فداکاریش بود که سرانجام پس از ۳ مرتبه حضور در جبهه، اجر وپاداشش را از خداوند سبحان دریافت و در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه، در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۶۵ بر اثر ترکش خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نایل گردید.  پیکر مطهرش در تاریخ ۲/۱۱/۱۳۶۵ بر دوش امت شهیدپرور طبس تشییع و در جوار آستان حضرت حسین‌ابن موسی‌الکاظم «ع»به خاک سپرده شد

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید:

« همانا همه ما شامل آیه انّا لِله و انّا الیه راجعون هستیم. روزی به سوی خدا باز خواهیم گشت. یعنی بهتر است راه خویش را انتخاب کنیم چرا؟ چون ما خود را پیرو امام حسین علیه السلام می‌دانیم و باید رهرو امام حسین علیه السلام باشیم آن‌گونه زندگی کنیم و حسین‌گونه هم به شهادت برسیم.

وصیت‌نامه شهید:

وصیت­نامه متأخّر شهید:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ الَّذِینَ هَاجَرُواْ وَ جَاهَدُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ  وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ(۲۱۸) [قرآن کریم سوره شریفه بقره]

کسانى که ایمان آورده و کسانى که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‏اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است.

قال الحسین (سلام­الله­علیه)« فَإِنّی لََا أََََََُرَی أَلْمَوْتَ إِلَّآ َسَعَادَه و لَا اَلْحَیَاه مَعَ أَلظّالِمِینَ إَلَّا بَرَما» بدرستی که من مرگ را جز سعادت نمی­بینم و زندگی با ستمگران را جز محنت نمی­دانم.

اینجانب برای چندمین بار است به دانشگاهی که درسش ایثار می­باشد شرکت نموده­ام اما در این دانشگاه رفوزه شده­ام چون خداوند گلچین می­کند و خوبان را می­برد و شهادت نصیب من نشد. برای آخرین بار شاید با ریختن قطرات خونم درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کنم چون همه ما شامل آیه شریفه: «إنّا لِلّه وَ إنّا إلَیْهِ رَاجِعُون» هستیم. روزی به سوی خدا باز خواهیم گشت پس چه بهتر است راه خویش را انتخاب کنیم چرا؟ چون ما خود را پیرو امام حسین(سلام­الله­علیه) می­دانیم، باید رهرو امام حسین(سلام­الله­علیه) حسین­گونه زندگی کنیم و حسین گونه به شهادت برسیم.

برادران و خواهران امروز رزمندگان ما حسین­گونه می­جنگند حسین­گونه به شهادت می­رسند، باشد که ما ادامه دهندگان راه واقعی شهدا باشیم. بار خدایا ما گناه­کاریم گناهان ما را با شهادت در راه خودت ببخش و ما را از آتش جهنم خلاص بگردان. وصیتم به برادرانم که اسلحه مرا بردارید و راه مرا ادامه دهید که بهترین راهها، راه خداست.

پدر و مادر مهربانم که مرا با زحمت­ها بزرگ کردید و من نتوانستم به شما خدمت کنم. من امانتی از طرف خدا بوده­ام خدا خودش امانتش را از شما گرفت و از شما می­خواهم که برای من گریه نکنید فقط گریه باید بر حسین(سلام­الله­علیه) مظلوم کربلا کرد که یار و یاوری در روز عاشورا نداشت و باید صبر و استقامت در راه خدا داشته باشیم. اما پیام به همسرم که هنوز ۴ الی ۵ ماهی کام زندگی شیرین نچشیدیم که از تو جدا شدم باید مرا ببخشی و از تو می­خواهم که صبر و استقامت در برابر مشکلات و سختی­ها داشته باشید و زینب وار زندگی کنید که زینب(سلام­الله­علیها) در روز عاشورا داغ ۷۲ نفر شهید را دید.

پیام به مردم این است که امام را تنها نگذارند و به اسلام و انقلاب کمک کنند و در نماز جمعه شرکت کنند و به سوی جبهه هم بشتابند که فردا دیر است و امام را دعا کنید.

گر مرد رهی میان خون بایدرفت

خرم آن روز کز این منزل ویران بروم   راحت جان طلبم و از پی جانان بروم

چند توصیه دیگر: پدر و مادرم اگر من شهید شوم برادرانم راه مرا ادامه دهندکه این راه، راه خدا و راه امامان ماست و اسلحه خونین مرا بردارید و با دشمنان خدا بجنگید و خداوند شهادت من را قبول گرداند. پدر و مادر گریه نکنید و ناراحت نشوید که پسرتان شهید شده و لباس سیاه نپوشید و همیشه روحانیت را دعا کنید و افتخار می­کنم که من در این راه شهید شوم و از این دعا هیج وقت فراموش نکنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام  محمداکبرزاده

مورخه ۲/۱۰/  ۱۳۶۵  جبهه های جنوب

 

 

وصیت­نامه اوّل شهید:

بِسْمِ رَبِّ الشّهَداءِ وَ الصِّدِّیقِین وَالصّالِحِین

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم و بِهِ نَسْتَعِین

وَ لَا تحَسَبنَ‏َّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹)  [قرآن کریم سوره شریفه آل عمران]

هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‏اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.

درود بر شهدای اسلام و درود بر پیامبران و امامان(سلام­الله­علیهم) و همه رهبران اسلام. درود بر روحانیت متعهد جهان، مخصوصا درود به قلب تپنده مستضعفین جهان امام خمینی و با سلام به شهیدان گلگون کفن کربلای ایران.

بازماندگان؛ این نامه را که نوشتم نمی‌دانم در میان شما خواهم بود یا خیر؟ من راهی را که انتخاب نموده­ام آگاهانه است و بر اساس شناخت به جبهه آمده­ام تا بتوانم به ندای خمینی­کبیر حسین زمان پاسخ گفته باشم چون اسلام مورد تجاوز یزیدیان زمان قرار گرفته است.

بازماندگانم؛ این جمهوری اسلامی که خون­بهای هزاران شهید می­باشد و به دست من و شما سپرده شده است باید پاسدار آن باشیم و آن هم جز با نثار خون میسر نمی­شود. بگذار در کربلای ایران قطره خونی که دارم تقدیم راه اسلام و امام نمایم. می­دانید که شما مسئولیت­تان سنگین‌تر است و آن رساندن پیام شهیدان به گوش جهانیان و دنیای اسلام است در ایفای این مسئولیت کوشا باشید. به امید سلامتی و طول عمر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و پیروزی اسلام بر کفر جهانی و تشکیل امّت واحد و جمهوری اسلامی در تمامی کشورهای مسلمان و مظلوم و تحت ستم.

خداوند خدمتگزاران صدیق امّت را حفظ و دشمنان اسلام را زبون و نابود سازد و خداوند به شما اجر و صبر عنایت فرماید آمین. از ملت شهید پرور ایران می‌خواهم راه شهدا را ادامه داده و از روحانیت مبارز مخصوصاً امام خمینی حمایت کامل کرده و امیدوارم این انقلاب تا انقلاب مهدی(عجّل­الله­تعالی­فرجه­الشریف) ادامه یابد.

پدر و مادر مهربانم خواهشمندم اگر در زندگی خطایی از من سر زده مرا ببخشید از شما می­خواهم که مرا در بهشت حسین (امامزاده) دفن نمایید. اینجانب ۲۰ روز روزه و یک ماه نماز قرضی دارم.

وَالسَّلامُ عَلَیْکُمْ وَ عَلَی الشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِین وَ رَحْمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُه

محمد اکبرزاده

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up