شهید محمدجواد موذن

شهید محمدجواد موذن

زندگینامه

شهیدان، این یاران سفر کرده، این عاشقان کوی دوسـت از پـیش مـا رفتنـد و اگر چـه جسم خویش را به خاک سپرده­اند، روح خویش را به معبـود خـویش تقـدیم کـرده­انـد امـا راهشان را به «ما» سپرده­اند، راه شهیدان که همان راه سعادت و رستگاری است راه رسیدن به اوج کمال هستی است، ان شاءالله که توفیق ادامه راه شهیدان را داشته باشیم. شهید محمد جواد موذن یکی دیگر از شقایقهای پرپر بوستان شـهادت اسـت کـه سال ۱۳۴۴در خانواده‌ای متدین و کوشا دیده به جهان گشود و در کانون پر مهر و محبت خانواده پرورش یافت.

او در دامن پر از مهر و محبت مادری پرورش یافت که عاشق شرکت در مجالس روضه­ی اهل بیت عصمت و طهارت «ع» بود و شیر آغشته به اشک مادر را مکید و با عشق به اهل بیت «ع» بزرگ شد.

محمد جواد کم کم بزرگ شد و برای رفتن به مدرسه آماده گردید. تحصیلات خود را تا پایه دوم دبیرستان (رشته خدمات) در دبیرستان دکتر علی شریعتی طبس تحصیل کرد و در اوقات فراغت به کمک پدر کشاورزش می‌شتافت و در انجمن اسلامی آموزشگاه فعالیت گسترده‌ای داشت، محمدجواد مؤذن، نام خانوادگی بامسمّایی داشت، چون مؤذن خیلی خوبی بود.

او عضو بسیج دانش آموزی مدرسه بود و وقتی احساس کرد که در جبهه به وجود او نیاز است در اسفندماه سال۱۳۶۰ پس از طی دوره آموزش نظامی، داوطلبانه به میدان نبرد حق علیه باطل شتافت ومأموریت چهل و پنج روزه او پایان یافت، ولی او با شور و شوق و داوطلبانه در میدان نبرد ماند.

محمدجواد در عملیات بیت المقدس که در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ و با قرائت رمز عملیات “بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب” از سوی فرماندهی آغاز شد شرکت نمود و در ۴/۳/۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید. و اولین شهید اتحادیه انجمن اسلامی دانش­آموران شهرستان طبس شد.

پیکر پاکش یک ماه بعد بر روی دستان مردم شهیدپرور طبس تشییع و در جوار بارگاه حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم «ع» به خاک سپرده شد.

 

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید:

«ای برادران دانش‌آموز، ای سنگرداران پشت جبهه که در مدارس هستید، ما رزمندگان به شما درود می‌فرستیم، دیدیم که چگونه منافقان را سرکوب کردید. امیدواریم که دوباره در میان شما رسوخ نکنند کاملا‌ مراقب اوضاع در مدارس باشید. بدانید که هیچ‌ چیز بالاتر از جهاد در راه خدا نمی‌باشد.»

 

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید.

آخرین مطالب

همچنین ببینید
keyboard_arrow_up